slide 1

all right reserved to https://univ-danubius.blogspot.com/ This theme is Bloggerized by @mariapescaru

slide 2

all right reserved to https://univ-danubius.blogspot.com/

slide 3

all right reserved to https://univ-danubius.blogspot.com/

slide 4

all right reserved to https://univ-danubius.blogspot.com/

slide 5

all right reserved to https://univ-danubius.blogspot.com/

miercuri, 6 ianuarie 2016

Tema nr.2 drept civil contracte anul3 sem.1 prima parte -speta nr.1-locatiune


                                   Speta nr. 1 

locatiune - La 01.03.1996 între A şi B s-a încheiat un contract de #locatiune având ca obiect un autoturism.
speta 1 drept civil contracte locatiune

locatiune - La 01.03.1996 între A şi B s-a încheiat un contract de #locatiune având ca obiect un autoturism.
Contractul a fost încheiat pentru o perioada de doi ani. Dupa expirarea termenului, locatarul a
continuat sa foloseasca autoturismul, iar locatarul sa primeasca pretul folosintei. În august 1998, A a
introdus actiune în instanta solicitând restituirea maşinii. În motivarea cererii, A arata ca l-a somat pe
pârât, anuntându-i concediul, însa acesta a refuzat sa-i restituie bunul. Pârâtul s-a aparat, motivând ca
termenul în care locatorul ar fi trebuit sa  faca înştiintarea prealabila pentru concediul locatiunii este
de un an şi oricum, a operat tacita relocatiune, fapt ce conduce la reînnoirea contractului pentru
perioada de întelegere initiala.

a.      Care sunt cauzele de încetare a locatiunii?
b.      Este valabil contractul încheiat între parti?
c.       Ce efecte juridice produce termenul în cazul contractului de locatiune?
d.      În ce conditii functioneaza tacita relocatiune?
e.       Ce va decide instanta?

Rezolvarea spetei :


a) Pe lânga încetarea conventionala a contractului, au fost prevazute și urmatoarele clauze de încetare a locatiunii:
 Denuntarea unilaterala a contractului de locatiune (concediul);
 Expirarea termenului;
 Rezilierea contractului de locatiune;
 Pieirea lucrului închiriat;
 Desfiintarea titlului locatorului.
b) Ramane valabil contractul încheiat între partile contractante intrucat locatarul a continuat sa foloseasca autoturismul, iar locatorul a continuat sa primeasca pretul folosintei, în aceste conditii intervine tacita relocatiune.
c) Contractul de locatiune înceteaza de drept la expirarea termenului convenit de parti sau,
dupa caz , prevazut de lege, fara a fi necesara o înștiintare prealabila (C. Civ. Art. 1809). Locatarul
este obligat sa restituie bunul la aceeași data.
d) Tacita relocatiune funcționează în situatia în care, daca dupa îndeplinirea termenului,
locatarul continua sa detina bunul și sa-și îndeplineasca obligatiile fara vreo împotrivire din partea
locatorului. În acest caz se considera încheiata o noua locatiune, în conditiile celei vechi, inclusiv în
privinta garantiilor. Noua locatiune va fi însa pe durata nedeterminata, daca prin lege sau conventia
partilor nu se prevede altfel (C. Civ. Art. 1810).

e)  Deoarece reclamantul nu a anunțat in timp util incetarea locatiunii instanta va decide respingerea cererii reclamantului ca evident nefondata.
Pentru a decide astfel, instanta de apel a reținut ca potrivit C.civ., locatiunea facuta pentru un timp determinat, inceteaza la momentul expirarii termenului, fara a fi necesara o prealabila instiintare, ori in speta contractul de inchiriere a fost incheiat pentru doi ani de zile, incepand cu data de 01.03.1996, expirand la data de 01.03.1998. In situatia in care dupa expirarea termenului, locatarul ramane in folosința imobilului, iar locatorul nu se opune, conform C.civ. se considera contractul de locatiune ca fiind innoit prin tacita relocatiune, care insa nu opereaza in situatia in care anterior implinirii termenului stipulat, locatorul a notificat concediul, chiar si in conditiile in care locatarul a continuat sa folosească bunul si dupa îndeplinirea termenului.
In cauza, locatarul nu a notificat concediul, anterior împlinirii termenului si nici nu si-a exprimat opozitia la continuarea folosintei imobilului.

Speta nr. 2 aici



#dreptcivil  #contracte  #locatiune  #reclamant  #instanta



marți, 5 ianuarie 2016

Teste autoevaluare logica an 2 rezolvate

Teste de autoevaluare logica an 2 rezolvate
UNITATEA I
Teste de autoevaluare logica an 2 rezolvate
Teste de autoevaluare logica an 2 rezolvate


I. Căror principii logice le corespund principalele trăsături ale gândirii logic-corecte menţionate în a doua coloană?
1) Principiul raţiunii suficiente            c) asigură întemeierea, fundamentarea afirmaţiilor şi negaţiilor noastre

2) Principiul noncontradicţiei              d) asigură coerenţa gândirii

3) Principiul terţului exclus                 a) asigură consecvenţa în gândire, rigoarea argumentelor, capacitate de decizie riguroasă

4) Principiul identităţii                        b) asigură claritatea şi precizia gândirii

II. Redactează un eseu de 500 de cuvinte despre importanţa logicii juridice
Logica juridică este încă o disciplină cu caracter de noutate în sistemul învătământului juridic românesc. Utilitatea sa deosebită în formarea viitorului jurist, indiferent de domeniul în care acesta va activa, derivă din faptul că logica juridică este ştiinta care studiază regulile specifice gândirii juridice corecte, care guvernează procesul elaborării, interpretării şi aplicării normelor de drept. Logica juridică este, aşadar, o ştiintă ce cuprinde reguli şi metode valabile pentru toate disciplinele juridice.
Logica juridica initiaza viitorul jurist în mecanismele intime ale gândirii juridice şi specificul său, astfel cum se relevă ele din analiza limbajului juridic, căci limbajul juridic s-a născut o dată cu dreptul, iar istoria dreptului este totodată o istorie a dezvoltării şi maturizării notiunilor juridice. Cunoaşterea structurii logice prezintă o deosebită importanţă practică. Gândirea care respectă legile logice este cea corectă şi se bucură de proprietatea de a transmite adevărul din propoziţie în propoziţie, corectitudinea gândirii fiind una din condiţiile cunoaşterii adevărului.
Formele logice fundamentale sunt: noţiunea, propoziţia logică şi raţionamentul. Principiile fundamentale ale logicii – principiul identităţii, noncontradicţiei, raţiunii suficiente şi terţului exclus – alcătuiesc baza pentru o gândire corectă cu aplicabilitate şi în logica juridică care guvernează procesul edictării, respectării, interpretării şi naplicării normelor de drept.
Prin logică juridică se înţeleg un set de cunoştinţe teoretice de logică utilizate în practica juridică în condiţii uneori specifice şi în cadrul unor exigenţe proprii reglementării juridice a raporturilor dintre oameni. Cunoştinţele generale de logică, cunoaşterea principiilor şi regulilor juridice conduce la soluţionarea cât mai corectă a cauzelor.


UNITATEA II
I. Grupaţi contradictoriile, contrariile şi subcontrariile din următoarele propoziţii:
1) Orice om este egoist;
2) Nici un om nu este egoist;                                     
3) Unii oameni sunt egoişti;                                       
4) Unii oameni nu sunt egoişti.

Răspuns:        Contradictorii: (1) cu (4) şi (2) cu (3);
contrare: (1) cu (2);
subcontrare: (3) cu (4).

II. Formulaţi corespondentele din pătratul logic pentru propoziţia:
Cine se scoală dimineaţă departe ajunge.
Răspuns: Se aduce propoziţia la forma standard şi se găsesc corespondentele din pătratul logic.
Numai cine se scoală de dimineaţă, departe ajunge SaP=1
Contradictoria - Unii care se scoală de dimineaţă nu ajung departe SoP=0
Contrara – Nimeni care se scoală de dimineaţă, nu ajunge departe SeP=0
Subalterna – Unii care se scoală de dimineaţă ajung departe SiP=1

III. Scrieţi formula care rezultă pentru următorul argument alcătuit din propoziţii compuse:
Dacă Homer spune adevărul despre zei, atunci eroii erau fii ai zeilor şi, în plus, eroii ar fi comis multe fapte condamnabile. Dar eroii nu erau fii ai zeilor şi ei nu au comis fapte condamnabile; de unde urmează că Homer nu a spus adevărul despre zei.

Propoziţiile simple:
Homer spune adevărul despre zei       (p)
eroii erau fii ai zeilor                           (q)
eroii ar fi comis fapte                          (r)

[(p→ (q Λ r)) Λ (-q Λ -r)]→ -p

UNITATEA III
I. Stabiliţi schemele de inferenţă ale următoarelor silogisme, precizând, pentru fiecare caz în parte, figura şi modul cărora le aparţin:

Pentru că unele animale nu nasc pui vii, iar mamiferele nasc pui vii, înseamnă că unele animale nu sunt mamifere.

Mamiferele nasc pui vii
Unele animale nu nasc puii vii.
––––––––––––––––––––––––––
Unele animale nu sunt mamifere

M (termenul mediu)=  nasc puii vii
P (predicatul logic)= mamiferele
S (subiectul logic) =unele animale

Se aplică figura II:
P-M
S-M
S-P

Deoarece unele opere literare sunt scrise în versuri, iar operele literare dezvoltă imaginaţia, atunci unele opere scrise în versuri dezvoltă imaginaţia.

Operele literare dezvoltă imaginaţia
Unele opere literare sunt scrise în versuri.

Unele opere scrise în versuri dezvolta imaginaţia

M (termenul mediu)= operele literare
P (predicatul logic) = dezvolta imaginaţia
S (subiectul logic) = scrise în versuri

Se aplica figura III:
M-P
M-S
S-P

II. Stabiliţi schema de inferenţă pentru următorul raţionament:

Astăzi am să merg la cinematograf sau am să mă plimb prin Herăstrău. Dacă merg la cinematograf, îmi iau ochelarii, iar dacă mă plimb în Herăstrău îmi iau umbrela. Aceasta înseamnă că astăzi îmi iau ochelarii, ori îmi iau umbrela.

Propoziţiile simple:
Am să merg la cinematograf               (p)
Am să mă plimb prin Herăstrău          (q)
îmi iau ochelarii                                   (r)
îmi iau umbrela                                    (s)

[ ( p v q ) Λ ( p → r ) Λ ( q → s ) ]  →  ( r v s )

UNITATEA IV
I. Realizează o caracterizare a noţiunilor juridice şi a operaţiilor logice cu noţiuni juridice.

Noţiunea juridică reprezintă reflectarea pe plan mintal, într-o logică abstractă a unei anumite realităţi juridice, şi reflectă doar proprietăţile esenţiale şi generale ale unei clase de obiecte nu şi pe ce întâmplătoare sau particulare.
Operaţiile logice sunt derivări ale unor noţiuni noi ce se construiesc din alte noţiuni şi îmbracă următoarele forme:
A)    definiţia reprezintă modul prin care sunt indicate caracteristicile unei noţiuni ce fac posibilă deosebirea de o altă noţiune juridică, determinând esenţa realităţii definite.

B)    Clasificarea reprezintă operaţia logică ce constă în gruparea obiectelor în clase după unele criterii într-o ordine ierarhică, într-un tot unitar, fiecare clasă ocupând un anumit loc în conexiunea cu celelalte clase.

II. Caracterizează, la alegere două argumente juridice specifice.
Argumentum a simile ratione (argumentul cu privire la temeiul asemănător) reprezintă modalitatea de aplicare a normelor juridice ce constă în soluţionarea unui caz neprevăzut în mod direct de o normă juridică, fie prin aplicarea normei care prevede cazul cel mai asemănător (prin analogia legii), fie prin aplicarea principiilor generale ale sistemului de drept respectiv (prin analogia dreptului).
Principiul fundamental al acestui raţionament este că „pentru fapte care, din punct de vedere juridic, au aceeaşi valoare, antrenează aceleaşi consecinţe juridice”. Acest principiu constă în a stabili că un caz neprevăzut în respectiva normă sau dispoziţie legală, dar apreciat ca suficient de asemănător cu cazul prevăzut iniţial, poate fi încadrat în normă, fapt care serveşte scopului pe care legiuitorul l-a avut în vedere prin reglementarea cazului prevăzut iniţial.

Argumentum a contrario sensus constă în refuzul de a aplica prevederea unei norme ce reglementează o anumită situaţie la o alta, nespecificată explicit de o normă şi care diferă semnificativ, din punct de vedere juridic, de cea specificată expres de lege. Acest principiu se bazează pe legea logică a terţului exclus. Astfel, în cazul noţiunilor contradictorii, când una neagă pe cealaltă, numai una dintre ele este adevărată cealaltă fiind falsă fără să mai existe posibilitatea altei variante. Acest argument nu poate fi folosit la modul general atunci când vorbim despre literatura juridică, valoarea argumentului per a contrario fiind relativă căci, atâta timp cât legea nu prevede nu se poate înţelege o soluţie contrară celei prevăzute în mod expres.


#logica #teste #an2 

luni, 4 ianuarie 2016

Analizați cerințele esențiale an 3 tema 2 sem 1 drept penal special

Analizați cerințele esențiale an 3 tema 2 sem 1 drept penal special

Analizați cerințele esențiale an 3 tema 2 sem 1 drept penal special
Analizați cerințele esențiale an 3 tema 2 sem 1 drept penal special



1.Analizați cerințele esențiale, sub aspectul laturii obiective, pentru existența infracțiunii de folosire a unui minor în scop de cerșetorie (art. 215 C. pen.) - 0,75 p.

Art. 214
Exploatarea cerşetoriei
(1) Fapta persoanei care determină un minor sau o persoană cu dizabilităţi fizice ori psihice să apeleze în mod repetat la mila publicului pentru a cere ajutor material sau beneficiază de foloase patrimoniale de pe urma acestei activităţi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amendă.
(2) Dacă fapta este săvârşită în următoarele împrejurări:
a) de părinte, tutore, curator ori de către cel care are în îngrijire persoana care cerşeşte;
b) prin constrângere,
pedeapsa este închisoarea de la unu la 5 ani.

Detalii: http://legeaz.net/noul-cod-penal/art-214

Analizați cerințele esențiale pentru realizarea laturii obiective a infracțiunii de furt (art. 228 C.pen.) - 0,75 p.

Art. 208
Furtul
Luarea unui bun mobil din posesia sau detenţia altuia, fără consimţământul acestuia, în scopul de a şi-l însuşi pe nedrept, se pedepseşte cu închisoare de la unu la 12 ani.
Se consideră bunuri mobile şi orice energie care are o valoare economică, precum şi înscrisurile.
Fapta constituie furt chiar dacă bunul aparţine în întregime sau în parte făptuitorului, dar în momentul săvârşirii acel bun se găsea în posesia sau deţinerea legitimă a altei persoane.
De asemenea, constituie furt luarea în condiţiile alin. 1 a unui vehicul, cu scopul de a-l folosi pe nedrept

Detalii: http://legeaz.net/cod-penal-actualizat-2011/art-208-cpen

tema 2 an 3 sem 1 drept penal special

#analizati #cerintele #esentiale #cersetorie #furt

Elemente de noutate aduse de masurile preventive, prin arestul la domiciliu

Elemente de noutate aduse de masurile preventive, prin arestul la domiciliu

Elemente de noutate aduse de măsurile preventive, prin arestul la domiciliu



"Elemente de noutate aduse de masurile preventive, prin arestul la domiciliu
Noul Cod de procedură penală, adoptat prin Legea nr. 135/2010[1], cu modificările aduse prin Legea nr. 255/2013 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 135/2010[2], a introdus în art. 218-222 o nouă măsură preventivă, intermediară, între controlul judiciar pe cauțiune și arestarea preventivă, denumită „arestul la domiciliu”. Ea nu reprezintă o inovație a legiuitorului nostru, fiind o măsură cunoscută astăzi în numeroase legislații. Măsura arestului la domiciliu este specifică legislațiilor anglo-saxone și a căpătat o mare dezvoltare în Statele Unite ale Americii, în Canada și în Australia. De aici s-a extins și în alte legislații, fiind reglementată astăzi în mai multe state ale Uniunii Europene, printre care Franța, Spania, Portugalia și Italia[3]. Sursa de inspirație pentru introducerea acestei măsuri în Noul Cod de procedură penală o reprezintă Codul de procedură penală italian (arresti domiciliari - art. 284 C.pr.pen.it.).Această măsură constă în obligația impusă inculpatului, pe perioadă determinată, de a nu părăsi imobilul unde locuiește fără permisiunea organului judiciar care a dispus măsura sau în fața căruia se afla cauza și de a se supune unor restricții stabilite de acesta (art. 221 alin. 1 C.pr.pen.). Ea face parte din cadrul măsurilor preventive în noua reglementare, fiind menționată expres în art. 202 alin. (4) lit. d C.pr.pen[4]."
"Abstract: House arrest – an alternative to remand on custody in view of the new Romanian code of criminal procedure The new Romanian code of criminal procedure has introduced house arrest as an alternative to custody on remand, based primarily on the model of the Italian code of criminal procedure. As comprised in art. 218-222 of the code of criminal procedure, house arrest is considered a deprivation of liberty and it is placed in an intermediate position between legal supervision and remand in custody, highlighting the gradualness of the measures that deprive a person of his/her liberty. The current study deals with the nature of the measure, the legal prerequisites, the procedure which must be followed and the content of the measure of house arrest.

Keywords: home confinement, house arrest, arrest, remand in custody, liberty and security of a person, reasonable suspicion, necessity of the measure, duration of home confinement."

autorul articolului :Gheorghiţă Mateuţ - Prof.univ.dr., Facultatea de Drept a UBB Cluj-Napoca.




sâmbătă, 2 ianuarie 2016

Precizeaza rolul ordonatorilor de credite in cadrul elaborarii bugetului consolidat al statului.

Precizeaza rolul ordonatorilor  de credite in cadrul elaborarii bugetului consolidat al statului.


tema-nr-2-drept-financiar-si-fiscal-I -anul 3-id-sem1

Precizeaza rolul ordonatorilor  de credite in cadrul elaborarii bugetului consolidat al statului.
bugetul-consolidat-m-finate-an-2015
sursa http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/buget/executii/BGCnov2015.pdf

Atributiile si raspunderile ordonatorilor de credite

Ordonatorii de credite sunt conducatorii institutiilor publice cu personalitate juridica care au o stransa legatura cu executia bugetului consolidat, respectiv cu activitatea de încasare aveniturilor bugetare si de efectuare a platii cheltuielilor aprobate prin buget. Unordonator de credite, indiferent de rang: principal, secundar sau/si tertiar poartaraspunderea directa, întreaga, unipersonal în ce priveste executia bugetului asupra caruia îsi exercita aceasta autoritate. . Toate deciziile ordonatorului de credite poarta raspunderea unipersonala a acestuia, fara „acoperiri”, „influente”, „determinari obiective”etc.
Categorii de ordonatori de credite:
Conform Legii 500 / 2002, în functie de rolul pe care îl au pe linia finnatarii bugetare,ordonatorii de credite sunt:
1.Ordonatori principali
– conducatorii institutiilor publice cu personalitate juridica(BS,BASS,B fondurilor speciale), carora li se aproba finantarea pentru bugeteleaprobate în conditiile legii.Pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale ordonatorii principali sunt ministrii,conducatorii celorlalte organede specialitate ale administratiei publice centrale,conducatorii altor autoritati publice siconducatorii institutiilor publice autonome. Pentru bugetele locale, ordonatorii principali sunt presedintii consiliilor judetene, primarul general al Municipiului Bucuresti si primariicelorlalte unitati administrativ teritoriale.
2.Ordonatorii secundari de credite
- sunt conducatorii institutiilor publice aflate însubordinea altor institutii (conduse de ordonatori principali de credite)( Directiile de sanatate publica judetene, Inspectoratele scolare judetene, Consiliul de cultura judetean s.a..) si care pot avea la rândul lor institutii în subordine (conduse de ordonatorii tertiari de credite).
3.Ordonatorii tertiari de credite
- sunt conducatorii institutiilor publice aflate în subordineaunor institutii publice (conduse de ordonatorii de credite secundari): unitati militare, instante judecatoresti, unitati ale jandarmeriei.
Rolul ordonatorilor de credite :
•ordonatorii principali de credite
repartizeaza creditele bugetare aprobate prin BS,BASSsi B fondurilor special pe unitati ierarhic inferioare in raport cu sarcinile acestora cuprinsein bugetele respective si aproba efectuarea cheltuielilor din bugetele proprii inconformitate cu prevederile legale. Ordonatorii principali repartizeaza creditele bugetaredupa retinerea a 10% din prevederile aprobate acestora, pentru asigurarea unei executii bugetare prudente,cu exceptia cheltuielilor de personal si a celor care decurd din obligatiiinternational, care sunt repartizate integral. Repartizarea sumelor retinute în proportie de10% se face semestrul al doilea, dupa examinarea de catre Guvern a executiei bugetare pe primul semestru
•ordonatorii secundari de credite
repartizeaza creditele bugetare aprobate pentru bugetul propriu si pentru bugetele institutiilor publice subordonate, ai caror conducatorisunt ordonatori tertiari de credite, în raport cu sarcinile acestora;
•ordonatorii tertiari de credite
utilizeaza creditele bugetare care le-au fost repartizatenumai pentru realizarea sarcinilor institutiilor pe care le conduc, potrivit prevederilor din bugetele aprobate si în conditiile stabilite prin dispozitiile legale.


Raspunderi si atributii generale1.La nivelul bugetului de stat
Raspunderile si atributiile ordonatorilor de credite sunt corespunzator pozitiei pe care se aflain reteaua bugetara. In general, se pot formula o serie de atributii si sarcini ale ordonatorilor de credite, indiferent de nivelul ierarhic pe care se afla.Astfel, la nivelul bugetului administratiei centrale de stat, ordonatorii de credite au obligatiade a angaja si de a utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si destinatiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea institutiilor publice respective si curespectarea dispozitiilor legale.Ordonatorii de credite
raspund
de:a) elaborarea si fundamentarea proiectului de buget propriu; b) urmarirea modului de realizare a veniturilor;c) angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor în limita creditelor bugetare aprobate si aveniturilor bugetare posibil de încasat;d) integritatea bunurilor aflate în proprietatea sau în administrarea institutiei pe care o conduc;e) organizarea si tinerea la zi a contabilitatii si prezentarea la termen a situatiilor financiareasupra situatiei patrimoniului aflat în administrare si executiei bugetare;f) organizarea sistemului de monitorizare a programului de achizitii publice si a programuluide investitii publice;g) organizarea evidentei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenti acestora;h) organizarea si tinerea la zi a evidentei patrimoniului, conform prevederilor legale;i) alte atributii stabilite de dispozitiile legale.
2. La nivelul bugetelor locale
La nivelul bugetelor locale ordonatorii de credite au obligatia de a angaja si de a utilizacreditele bugetare numai in limita prevederilor si destinatiilor aprobate, pentru cheltuieli strictlegate de activitatea institutiilor publice respective si cu respectarea dispozitiilor legale.La acest nivel, ordonatorii de credite
raspund
de indeplinirea urmatoarelor obiective:a)Elaborarea si fundamentarea proiectului de buget propriu; b)Urmarirea modului de realizare a veniturilor;c)Organizarea si tinerea la zi a evidentei patrimoniului, conform prevederilor legale;d)Organizarea si tinerea la zi a contabilitatii si prezentarea la termen a situatiilor financiareasupra situatiei patrimoniului aflat in administrare si a executiei bugetare;e)Organizarea sistemului de monitorizare a programului de achizitii publice si a programului de lucrari de investitii publice;f)Organizarea evidentei programelor, inclusiv a indicatorilor aferenti acestora;g)Angajarea, lichidarea si ordonanta cheltuielilor in limita creditelor bugetare repartizate siaprobate potrivit prevederilor legii;h)Integritatea bunurilor incredintate institutiei pe care o conduc;i)Alte atributii stabilite de dispozitiile legale.Atat in cazul bugetului de stat, cat si bugetelor locale, ordonatorii principali si secundari pot refuza aprobarea deschiderii de noi credite bugetare subordonatilor lor, atunci cândconstata incalcari ale disciplinei financiare si bugetare: efectuarea de cheltuieli inainteaalocarii sumelor, schimbarea destinatei sumelor primite, netinerea evidentei bugetare la zietc.


Raspunderi si atributii specifice la nivelul bugetului de statOrdonatorii principali de credit ai bugetului de stat au urmatoarele raspunderi si atributii:
•Pana la data de 1 mai a fiecarui an, trebuie sa comunice Ministerului Economiei siFinantelor propunerile de modificare a veniturilor si cheltuielilor pentru bugetul de statsi bugetul fondurilor speciale pe anul viitor, fata de anul in curs.

Ordonatorilor principali de credite, le revine sarcina de a asigura, totodata, utilizarearationala si eficienta a acestor fonduri, realizarea obiectivelor de investitii in termeneleaprobate. De asemenea, legat de proiectele de investitii, ei actualizeaza si aprobavaloarea fiecarui obiectiv de investitii nou sau in continuare, in functie de evolutia preturilor.

Pana cel mai tarziu la data de 1 iunie a fiecarui an, vor depune la MinisterulEconomiei si Finantelor propunerile pentru proiectul bugetului de stat si bugetelefondurilor speciale pentru anul urmator, potrivit metodologiei stabilita de MinisterulEconomiei si Finantelor.
•Repartizeaza creditele bugetare, aprobate prin bugetul de stat si bugetele fondurilor speciale, pe unitatile ierarhice inferioare, in raport cu sarcinile acestora, cuprinse, potrivit legii, in bugetele respective si aproba efectuarea cheltuielilor din bugetul propriu.
•Ordonatorii principali de credite au obligatia de a analiza trimestrial necesitate amentinerii unor credite bugetare pentru care, in baza unor dispozitii legale sau a altor cauze, sarcinile au fost desfiintate sau amanate si de a propune Ministerul Economieisi Finantelor anularea creditelor respective. Cu valoarea creditelor bugetare anulatesau reduse la ordonatorii principali de credite finantati din bugetul de stat se majoreazaFondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat.
Ordonatorii secundari de credite ai bugetului de stat , au urmatoarele raspunderi siatributii:
•Aproba efectuarea cheltuielilor prevazute in bugetele proprii si ale celor din bugetelefondurilor speciale atasate.
•Repartizeaza creditele bugetare aprobate pe unitatile subordonate, ai caror conducatorisunt ordonatorii tertiari de credite.
•Vireaza creditele bugetare de la o subdiviziune la alta a clasificatiei economice, portivit competentelor ce le sunt atributie prin lege.
•Efectueaza controlul asupra activitatii institutiilor subordonate.Raspunderile si atributiile ordonatorilor tertiari de credite ai bugetului de stat
s refera la obligatia acestora de a angaja si utiliza creditele bugetare numai in limita prevederilor si destinatiilor aprobate in bugetul propriu de venituri si cheltuieli, pentru cheltuieli strict legate de activitatea institutiilor publice respective, cu respectarea criteriilor delegalitate, realitate, oportunitati si eficienta.

bibliografie http://www.consiliulfiscal.ro/legea.htm
#ordonatori #rol #buget #consolidat

luni, 14 decembrie 2015

Universitatea „Danubius” din Galaţi scoate la concurs posturi didactice vacante


Universitatea „Danubius” din Galaţi scoate la concurs posturi didactice vacante

UNIVERSITATEA „DANUBIUS” DIN GALAŢI SCOATE LA CONCURS POSTURI DIDACTICE VACANTE


Universitatea „Danubius” din Galaţi scoate la concurs următoarele posturi didactice vacante în conformitate cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011 şi ale H.G. nr. 457/2011 privind aprobarea Metodologiei - cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante din învăţământul superior şi a prezentei Metodologii:

FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE
Departamentul de finanțși administrarea afacerilor

Lector, poziţia 25, disciplinele: Expertiză contabilă şi consultanță fiscală, Contabilitatea instituțiilor publice, Contabilitate publică, Analiză economico-financiară.

Lector, poziţia 26, disciplinele: Marketing, Marketing internațional, Tehnica negocierilor în afaceri, Comportamentul consumatorului.

Lector, poziţia 27, disciplinele: Doctrine economice contemporane, Preţuri şi concurenţă, Microeconomie, Macroeconomie.

Lector, poziţia 28, disciplinele: Economie comercială, Previziuni macroeconomice, Economia întreprinderii, Ecoturism şi turism rural.

Lector, poziţia 29, disciplinele: Investiţii directe și finanțarea lor, Gestiunea financiară a întreprinderii, Produse şi servicii bancare, Asigurări şi protecţie socială.

FACULTATEA DE DREPT
Departamentul de drept public și drept privat

Profesor, poziţia 7, disciplinele: Clinică judiciară, Individualizarea sancţiunilor de drept penal, Cooperare judiciară în materie penală în Uniunea Europeană.

Conferenţiar, poziția 12, disciplinele: Drept procesual penal –I, Drept procesual penal –II.

Dosarul de concurs este constituit de către candidat şi se depune la Universitatea „Danubius” din Galaţi, Bulevardul Galaţi Nr. 3, Biroul Resurse Umane, între orele 9.00 - 15.00, în perioada 25 noiembrie 2015 - 10 ianuarie 2016.Relaţii la telefon: 0372361116.

Şef Birou Relaţii Publice,
Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

Documente:

Tema nr.1 Drept International an 2 sem. 1

                     Tema nr.1 Drept International an 2 sem. 1

Tema nr.1 Drept International an 2 sem. 1

                    Tema nr.1 Drept International an 2 sem. 1

Redactează un eseu cu titlul Regula relativității efectelor tratatului”, care să aibă 4-5 pagini, format A4, Times New Roman, 12 pct. spaţiere la 1,5 rânduri, toate marginile 2 cm, note de subsol 10 pct.
Lista bibliografică se prezintă în ordine alfabetică la sfârşitul eseului, în funcţie de iniţiala numelui autorilor şi de anii de apariţie a lucrărilor, în cazul în care sunt citate mai multe lucrări ale aceloraşi autori.
Eseul, în format word.doc sau pdf., trebuie încărcat pe platforma Danubius online, la secţiunea Teme din cadrul site-ului de curs DD2105 ID.
Pentru evaluare vor conta si aspectul grafic si expunerea logică şi coerentă a ideilor, argumentarea opiniilor ştiinţifice cu referinţe la operele doctrinarilor, utilizarea propriilor argumente în baza documentării individuale, cu formularea de concluzii originale, nivelul lingvistic al expunerii (utilizarea corectă a terminologiei juridice, stilul etc.)
Toate temele vor fi verificate cu programul antiplagiat Ephorus!!!!!!!
Pentru întrebări şi discuţii referitoare la această temă, puteți utiliza secţiunile Chat, Mesaje şi Forumuri, pe care le găsiţi în meniul din coloana stângă a acestei pagini.

Rezolvarea aici

Daca link-ul nu funcționează lasati un comentariu